מיקוד הכיוון העסקי
חיזוק היסודות – בניית "תעודת הזהות" של העסק
מהו הייעוד של העסק שלכם?
מה בדיוק אתם מוכרים ולמי זה מתאים?
למה אתם עושים את זה?
תכנון עסקי חייב להתחיל מיצירת מיקוד ברור ומדוייק. אתם צריכים לקבוע מה אתם עושים, עבור מי ומדוע. התהליך כולל הגדרת ייעוד העסק, בניית סל המוצרים והשירותים וקביעת קהלי היעד. למעשה, מיקוד הכיוון העסקי מהווה את הבסיס העקרוני לתכנון ולניהול העסק ולכן עליו להוות מרכיב בכל תהליך של ייעוץ עסקי.
המיקוד מתבסס על שני עקרונות מהותיים:
1. המימוש העצמי שלכם – על הפעילות העסקית לאפשר ביטוי של הנטיות והכישורים המובילים שלכם ולהיות משמעותית עבורכם.
זה נכון גם לגבי העובדים שאתם מעסיקים.
2. מתן מענה לצורך של הלקוחות – על העסק לתת מענה על צורך משמעותי של קהלי היעד.
מכאן, בתהליך הייעוץ העסקי נשים דגש על מאפיינים אישיים ומאפייני העסק מחד, ועל צרכי השוק מאידך, ונדייק את החיבור ביניהם.
מיקוד הכיוון מחזק את יסודות העסק ועליו נשענים כל היבטי התכנון האחרים. בניה נכונה של המיקוד העסקי תחסוך לכם הרבה סימני שאלה בהמשך הדרך, תתן לכם תחושת יציבות ותקל עליכם בכל סיטואציה בה אתם נדרשים להציג את העסק שלכם.
מיקוד הכיוון העסקי חיוני לכל עסק בשלבי הקמה, אך גם לעסקים ותיקים הרוצים לייצר שינוי, לדייק את הפעילות, לשפר את התוצאות העסקיות או לבסס חוויית עבודה טובה יותר.